Zadania realizowane przez PCPR
Powiatowe
Centrum Pomocy Rodzinie w Częstochowie
jest jednostką organizacyjną powiatu
nadzorowaną przez Starostę Powiatu Częstochowskiego wykonującą zadania powiatu
(własne i z zakresu administracji rządowej) z zakresu pomocy społecznej, rodzinnej i
instytucjonalnej pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
rehabilitacji społecznej oraz organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
Zadania Centrum
określa:
1)
ustawa
o samorządzie powiatowym,
2)
ustawa
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
3)
ustawa
o pomocy społecznej,
4)
ustawa
o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
5)
ustawa
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
6)
ustawa
o ochronie zdrowia psychicznego,
7)
ustawa
o finansach publicznych,
8)
ustawa
o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
9)
rozporządzenia
wykonawcze do ww. ustaw,
10) statut Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie w Częstochowie,
11) niniejszy regulamin organizacyjny.
Do podstawowego zakresu działania
Centrum należą zadania dotyczące rodzinnej
i instytucjonalnej pieczy zastępczej:
1. własne powiatu tj.:
1)
opracowanie i realizacja 3-letnich powiatowych
programów dotyczących rozwoju pieczy
zastępczej, zawierających między innymi coroczny limit rodzin
zastępczych zawodowych;
2)
zapewnienie dzieciom pieczy zastępczej w
rodzinach zastępczych, rodzinnych domach
dziecka oraz w placówkach opiekuńczo-wychowawczych;
3)
organizowanie wsparcia osobom usamodzielnianym
opuszczającym rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka oraz placówki
opiekuńczo-wychowawcze i regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne, przez
wspieranie procesu usamodzielnienia;
4)
tworzenie warunków do powstawania i działania
rodzin zastępczych, rodzinnych domów
dziecka i rodzin pomocowych;
5)
prowadzenie placówek opiekuńczo-wychowawczych
oraz placówek wsparcia dziennego o zasięgu ponadgminnym;
6)
organizowanie szkoleń dla rodzin zastępczych,
prowadzących rodzinne domy dziecka, rodzin pomocowych i dyrektorów placówek
opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego oraz kandydatów do pełnienia funkcji
rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka lub pełnienia funkcji
dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego, koordynatorów
rodzinnej pieczy zastępczej;
7)
organizowanie wsparcia dla rodzinnej pieczy
zastępczej, w szczególności przez tworzenie warunków do powstawania:
a.
grup wsparcia,
b.
specjalistycznego poradnictwa;
8)
powoływanie centrów administracyjnych do
obsługi placówek opiekuńczo-wychowawczych;
9)
sporządzanie opinii o posiadaniu predyspozycji
i motywacji do pełnienia funkcji rodziny
zastępczej lub prowadzenia rodzinnego
domu dziecka;
10)
sporządzanie diagnozy psychofizycznej dziecka
umieszczanego w pieczy zastępczej;
11)
zapewnienie przeprowadzenia przyjętemu do
pieczy zastępczej dziecku niezbędnych badań lekarskich;
12)
prowadzenie rejestru danych, o osobach
zakwalifikowanych do pełnienia funkcji rodziny zastępczej niezawodowej i
pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej
i niezawodowej;
13)
kompletowanie we współpracy z właściwym
ośrodkiem pomocy społecznej dokumentacji związanej z przygotowaniem dziecka do
umieszczenia w rodzinie zastępczej albo rodzinnym domu dziecka;
14)
finansowanie:
a.
świadczeń pieniężnych dotyczących dzieci z
terenu powiatu, umieszczonych w rodzinach zastępczych, rodzinnych domach
dziecka, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówkach
opiekuńczo-terapeutycznych, interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych lub
rodzinach pomocowych, na jego terenie lub na terenie innego powiatu,
b.
pomocy przyznawanej osobom usamodzielnianym
opuszczającym rodziny zastępcze,
rodzinne domy dziecka, placówki opiekuńczo-wychowawcze lub regionalne
placówki opiekuńczo-terapeutyczne,
c.
szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji
rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego
domu dziecka lub pełnienia funkcji dyrektora placówki
opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego oraz szkoleń dla rodzin zastępczych,
prowadzących rodzinne domy dziecka oraz
dyrektorów placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego,
koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej;
13)
sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z
zakresu wspierania rodziny
i systemu pieczy zastępczej oraz
przekazywanie ich właściwemu wojewodzie,
w wersji elektronicznej, z zastosowaniem
systemu teleinformatycznego;
14)
przekazywanie do biura informacji gospodarczej
informacji o powstałych zaległościach
z tytułu nieponoszenia opłaty ustalonej za pobyt dziecka w pieczy zastępczej.
2.
z zakresu
administracji rządowej:
1) realizacja zadań wynikających z rządowych programów
wspierania rodziny
i systemu pieczy zastępczej;
2) finansowanie pobytu w pieczy zastępczej małoletniego
cudzoziemca przebywającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Na podstawie Zarządzenia Nr 31/2011
Starosty Częstochowskiego z dnia 6 października 2011 r. w sprawie wyznaczenia
organizatora rodzinnej pieczy zastępczej Centrum realizuje zadania organizatora
rodzinnej pieczy zastępczej w szczególności:
1)
prowadzenie
naboru kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny
zastępczej niezawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
2)
kwalifikowanie
osób kandydujących do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia
rodzinnego domu dziecka oraz wydawanie zaświadczeń kwalifikacyjnych
zawierających potwierdzenie ukończenia szkolenia, opinię o spełnianiu warunków
i ocenę predyspozycji do sprawowania pieczy zastępczej;
3)
organizowanie
szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia
rodzinnego domu dziecka;
4)
organizowanie
szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji dyrektora placówki
opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego, wydawanie świadectw ukończenia tych
szkoleń oraz opinii dotyczącej predyspozycji do pełnienia funkcji dyrektora
i wychowawcy w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego;
5)
zapewnianie
rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka szkoleń mających na
celu podnoszenie ich kwalifikacji, biorąc pod uwagę ich potrzeby;
6)
zapewnianie
pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinną pieczę zastępczą,
w szczególności w ramach grup wsparcia oraz rodzin pomocowych;
7)
organizowanie
dla rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy dziecka pomocy
wolontariuszy;
8)
współpraca
ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z powiatowym centrum pomocy rodzinie,
ośrodkiem pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami
oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także kościołami i związkami
wyznaniowymi oraz z organizacjami społecznymi;
9)
prowadzenie
poradnictwa i terapii dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą i ich
dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej;
10) zapewnianie pomocy prawnej osobom
sprawującym rodzinną pieczę zastępczą,
w szczególności w zakresie prawa rodzinnego;
11) dokonywanie okresowej oceny sytuacji
dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej oraz formułowanie opinii do
sądu dotyczącej zasadności dalszego pobytu dziecka w pieczy zastępczej;
12) prowadzenie działalności
diagnostyczno-konsultacyjnej, której celem jest pozyskiwanie, szkolenie i
kwalifikowanie osób zgłaszających gotowość do pełnienia funkcji rodziny
zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej oraz prowadzenia rodzinnego
domu dziecka, a także szkolenie i wspieranie psychologiczno-pedagogiczne osób
sprawujących rodzinną pieczę zastępczą oraz rodziców dzieci objętych tą pieczą;
13) przeprowadzanie badań pedagogicznych
i psychologicznych oraz analizy sytuacji osobistej, rodzinnej i majątkowej
kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego
domu dziecka;
14) zapewnienie badań psychologicznych
kandydatom do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego
domu dziecka oraz rodzinom zastępczym i osobom prowadzącym rodzinne domy
dziecka;
15) zapewnianie rodzinom zastępczym
zawodowym i niezawodowym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka poradnictwa,
które ma na celu zachowanie i wzmocnienie ich kompetencji oraz przeciwdziałanie
zjawisku wypalenia zawodowego;
16) przedstawianie staroście i radzie
powiatu corocznego sprawozdania z efektów pracy;
17) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych
informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla
nich rodzin przysposabiających;
18) składanie do właściwego sądu wniosku
o wszczęcie z urzędu postępowania o wydanie zarządzeń wobec dziecka celem
uregulowania jego sytuacji prawnej w przypadku, gdy od umieszczenia w rodzinnej
pieczy zastępczej upłynęło 18 miesięcy;
19) organizowanie opieki nad dzieckiem,
w przypadku gdy rodzina zastępcza albo prowadzący rodzinny dom dziecka okresowo
nie może sprawować opieki,
w szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego
wypoczynku;
20)
wydawanie
opinii dotyczących:
§
zasadności
przysposobienia dziecka,
§
kontaktów
dziecka z rodziną biologiczną i wpływie tych kontaktów na dziecko,
§
zasadności
przysposobienia związanego ze zmianą miejsca zamieszkania dziecka na miejsce
zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej mającej na celu
stwierdzenie, że przysposobienie to leży w jego najlepszym interesie,
§
zasadności
wspólnego umieszczenia rodzeństwa w rodzinie przysposabiającej,
§
możliwości
nieumieszczania wspólnie rodzeństwa w rodzinie przysposabiającej
z powodu nie znalezienia kandydata do przysposobienia rodzeństwa,
oraz przekazywanie ich właściwemu
ośrodkowi adopcyjnemu;
21) sporządzanie, na wniosek starosty opinii,
w zakresie możliwości sprawowania przez rodzinę
zastępczą pieczy zastępczej nad dzieckiem poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej;
22) zapewnianie koordynatorom rodzinnej
pieczy zastępczej szkoleń mających na celu podnoszenie ich kwalifikacji;
23) obejmowanie
rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka wsparciem, w tym wsparciem
koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej;
24) prowadzenie indywidualnych programów
usamodzielnienia dla wychowanków, udział
w zespołach ds. okresowej oceny sytuacji dziecka w placówkach
opiekuńczo-wychowawczych;
25) dokonywanie oceny sytuacji dziecka,
rodziny zastępczej, prowadzącego
Rodzinny Dom Dziecka;
26) pozyskiwanie nowych rodzin
zastępczych i pomocowych.
Centrum realizuje zadania pomocy
społecznej:
1.
własne powiatu tj.:
1)
opracowanie, realizacja oraz koordynowanie
powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem
programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych,
których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka - po
konsultacji z właściwymi terytorialnie gminami;
2)
prowadzenie specjalistycznego poradnictwa;
3)
przyznawanie pomocy pieniężnej na usamodzielnienie
oraz na kontynuowanie nauki osobom opuszczającym domy pomocy społecznej dla
dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z
małoletnimi dziećmi i kobiet
w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki
szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki
socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki
wychowawcze;
4)
pomoc w integracji ze środowiskiem osób mających
trudności w przystosowaniu się do życia, młodzieży opuszczającej domy pomocy
społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla
matek z małoletnimi dziećmi i kobiet
w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki
szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki
socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki
wychowawcze, mających braki w przystosowaniu się;
5)
pomoc cudzoziemcom, którzy uzyskali w
Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, mającym
trudności w integracji ze środowiskiem;
6)
prowadzenie i rozwój infrastruktury domów pomocy
społecznej o zasięgu ponadgminnym oraz umieszczanie w nich skierowanych osób;
7)
prowadzenie mieszkań chronionych dla osób z terenu
więcej niż jednej gminy oraz powiatowych ośrodków wsparcia, w tym domów dla
matek z małoletnimi dziećmi
i kobiet w ciąży, z wyłączeniem środowiskowych domów samopomocy i innych
ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
8)
prowadzenie ośrodków interwencji kryzysowej;
9)
udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach;
10)
szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr pomocy
społecznej z terenu powiatu;
11)
doradztwo metodyczne dla kierowników i pracowników
jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu;
12)
podejmowanie innych działań wynikających z
rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie
i realizacja programów osłonowych;
13)
sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie
jej właściwemu wojewodzie, również w formie dokumentu elektronicznego, z
zastosowaniem systemu teleinformatycznego;
14)
sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w
oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej;
15)
kierowanie wniosków o ustalenie niezdolności do
pracy, niepełnosprawności i stopnia niepełnosprawności do organów określonych
odrębnymi przepisami.
2. z zakresu administracji rządowej:
1)
pomoc
cudzoziemcom, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub
ochronę uzupełniającą, w zakresie indywidualnego programu integracji, oraz
opłacanie za te osoby składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w
przepisach
o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia;
2)
prowadzenie
i rozwój infrastruktury ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3)
realizacja
zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu
ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój
specjalistycznego wsparcia;
4)
udzielanie
cudzoziemcom pomocy w zakresie interwencji kryzysowej.
3.
Centrum może zlecać realizację
zadania z zakresu pomocy społecznej,
w trybie przewidzianym w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
udzielając dotacji na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zleconego
zadania:
§
organizacjom
pozarządowym prowadzącym działalność w zakresie pomocy społecznej,
§
osobom
prawnym i jednostkom organizacyjnym działającym na podstawie przepisów
o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej,
stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych, o gwarancji
wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie
działalności w zakresie pomocy społecznej.
Centrum realizuje także zadania z
zakresu przeciwdziałania przemocy
w rodzinie:
1.
własne powiatu:
1) opracowanie i realizacja powiatowego programu
przeciwdziałania przemocy
w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie;
2) opracowanie i realizacja programów służących
działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielenie specjalistycznej pomocy,
zwłaszcza w zakresie promowania i wdrożenia prawidłowych metod wychowawczych w
stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie;
3) zapewnienie osobom dotkniętym przemocą w rodzinie
miejsc w ośrodkach wsparcia;
4) zapewnienie osobom dotkniętym przemocą w rodzinie
miejsc w ośrodkach interwencji kryzysowej.
2.
z zakresu administracji rządowej:
1) opracowywanie i realizacja programów oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych
dla osób stosujących przemoc w rodzinie.
Centrum realizuje zadania z zakresu
rehabilitacji społecznej:
1)
opracowywanie
i realizacja, zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów
społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w
zakresie:
a)
rehabilitacji
społecznej,
b)
przestrzegania
praw osób niepełnosprawnych,
2)
współpraca
z instytucjami administracji rządowej i samorządowej w opracowywaniu i
realizacji programów, o których mowa w pkt 1,
3)
udostępnianie
na potrzeby Pełnomocnika i samorządu województwa oraz przekazywanie Wojewodzie
Śląskiemu uchwalonych przez Radę Powiatu programów,
o których mowa w pkt 1, oraz rocznej informacji z ich realizacji,
4)
podejmowanie
działań zmierzających do ograniczania skutków niepełnosprawności,
5)
opracowywanie
i przedstawianie planów zadań i informacji z prowadzonej działalności oraz ich
udostępnianie na potrzeby samorządu województwa,
6)
współpraca
z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych
w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej tych osób,
7)
dofinansowanie:
a.
uczestnictwa
osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,
b.
sportu,
kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych,
c.
zaopatrzenia
w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze
przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów,
d.
zaopatrzenia
w sprzęt rehabilitacyjny dla osób prawnych, jednostek nie posiadających
osobowości prawnej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
związaną z rehabilitacją osób niepełnosprawnych,
e.
likwidacji
barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych,
w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,
f.
rehabilitacji
dzieci i młodzieży,
8)
dofinansowanie
kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej,
9)
sprawowanie
nadzoru poprzez kontrolę działalności organizacyjnej, rehabilitacyjnej
i wykorzystania środków przez warsztaty terapii zajęciowej,
10) zlecanie zadań w części dotyczącej
rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych,
11)
orzekanie
o niepełnosprawności realizowane przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o
Niepełnosprawności,
12)
realizacja
programów celowych wdrażanych przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób
Niepełnosprawnych,
13) współpraca z Powiatową Społeczną
Radą ds. Osób Niepełnosprawnych.
Centrum realizuje zadania z zakresu
rehabilitacji zawodowej:
Rehabilitacja zawodowa ma na celu ułatwienie osobie niepełnosprawnej
uzyskania
i utrzymania odpowiedniego zatrudnienia i awansu zawodowego przez umożliwienie
jej korzystania z poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy.
Zadania z
zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych realizuje Powiatowy
Urząd Pracy w Częstochowie na podstawie porozumienia z dnia 02 kwietnia 2008
roku zawartego pomiędzy Miastem Częstochowa a Powiatem Częstochowskim zgodnie
z ustawą z dnia 27
sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych:
1)
Przyznawanie osobom niepełnosprawnym środków na rozpoczęcie działalności
gospodarczej, rolniczej albo wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej art. 12
a.
2)
Udzielenie dofinansowania do wysokości 50 % oprocentowania kredytów
bankowych, zaciągniętych przez osoby niepełnosprawne na kontynuowanie
działalności gospodarczej lub prowadzenie własnego lub dzierżawionego
gospodarstwa rolnego art. 13.
3)
Dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę na :
ˇ
adaptację pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych,
w szczególności poniesionych w związku z przystosowaniem tworzonych lub
istniejących stanowisk pracy dla tych osób, stosownie do potrzeb wynikających z
ich niepełnosprawności art.26 ust.1 pkt 1,
ˇ
adaptację lub nabycie urządzeń ułatwiających osobie niepełnosprawnej
wykonywanie pracy lub funkcjonowanie w zakładzie pracy art.26 ust.1 pkt 1b,
ˇ
zakup i autoryzację oprogramowania na użytek pracowników niepełnosprawnych
oraz urządzeń technologii wspomagających lub przystosowanych do potrzeb
wynikających z ich niepełnosprawności art. 26
ust.1 pkt 1c,
ˇ
rozpoznanie przez służby medycyny pracy potrzeb, o którym mowa w art. 26
ust. 1 pkt 2.
4)
Dokonywanie zwrotu kosztów zatrudniania pracowników pomagających
pracownikom niepełnosprawnym w pracy art. 26 d.
5)
Dokonywanie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby
niepełnosprawnej art. 26 e .
6)
Finansowanie wydatków na instrumenty lub usługi rynku pracy określone
w ustawie z dnia 20.04.2004 r. o promocji
zatrudniania i instytucjach rynku pracy
w odniesieniu do osób niepełnosprawnych zarejestrowanych jako poszukujące pracy
niepozostające w zatrudnieniu zgodnie z art. 11 i art. 35 a ust.1 pkt 6 a.
7)
Finansowanie kosztów szkolenia i przekwalifikowania zawodowego osób
niepełnosprawnych art. 40.
8)
Dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę na szkolenia
zatrudnionych osób niepełnosprawnych art. 41.
9)
Zlecanie zadań w części dotyczącej rehabilitacji zawodowej osób
niepełnosprawnych.
Struktura i zadania
komórek Centrum
W
skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Zespół
ds. Pieczy Zastępczej (symbol - ZPZ)
2)
Sekcja
Pomocy Instytucjonalnej (symbol- ZP)
3)
Sekcja
Księgowości (symbol - GK)
4)
Sekcja
ds. Osób Niepełnosprawnych (symbol - ZN)
5)
Radca
Prawny
(symbol - RP)
6)
Sekretariat
(symbol S)
7)
Punkt
Interwencji Kryzysowej (symbol PIK)
8)
Mieszkanie
chronione (symbol - MCh)