Zadania Służby Dyżurnej Miejsko-Powiatowego
Centrum Zarządzania Kryzysowego
W zakresie zarządzania kryzysowego:
- zapewnienie należytego funkcjonowania Miejsko - Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz
Zespołów Zrządzania Kryzysowego (Miejskiego i Powiatowego);
- monitorowanie, analizowanie i prognozowanie rozwoju zagrożeń na obszarze miasta Częstochowy i powiatu
częstochowskiego, alarmowanie ludności w wypadku wystąpienia skażeń oraz współpraca z zespołami zarządzania
kryzysowego (miejskim i powiatowym);
- pełnienie całodobowego dyżuru, zapewnienie przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego oraz
realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej;
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej oraz współpraca z podmiotami
prowadzącymi monitoring zagrożeń, akcje ratownicze i humanitarne.
Redagowanie i aktualizacja strony - Andrzej Jura
Projekt i wykonanie - Szymon Bryś - Częstochowa 2009 - 2017