INFORMACJA W SPRAWIE DEBATY NA TEMAT RAPORTU O STANIE POWIATU
CZĘSTOCHOWSKIEGO
Art.30a ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019 r. poz.511) nałożył na Zarząd Powiatu obowiązek corocznego przedstawienia do dnia 31 maja raportu o stanie powiatu. Art. 30a ust.3 mówi, że Rada Powiatu rozpatruje raport o stanie powiatu podczas sesji na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia absolutorium zarządowi. Raport jest rozpatrywany w pierwszej kolejności i przeprowadza się nad nim debatę.
W
debacie nad raportem o stanie powiatu mogą zabrać głos radni powiatowi, a także
mieszkańcy powiatu częstochowskiego. Aby mieszkaniec mógł wziąć udział w
debacie musi złożyć odpowiednie zgłoszenie do Przewodniczącego Rady Powiatu.
Zgłoszenie powinno zawierać imię i
nazwisko oraz własnoręczny podpis. Zgłoszenie powinno być poparte 300 podpisami
mieszkańców powiatu. Zgłoszenie należy złożyć najpóźniej w dniu poprzedzającym
dzień na który została zwołana sesja, podczas której ma być przedstawiony
raport.
Zgodnie z art.30 ust.8 ustawy o samorządzie powiatowym podczas debaty mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady Powiatu. Liczba osób, które przewodniczący dopuszcza do głosu wynosi 15.
Informacji o raporcie o stanie powiatu oraz o terminie sesji, na której będzie rozpatrywany należy szukać na stronie internetowej www.czestochowa.powiat.pl lub Powiat Częstochowski BIP